Companiile de baterii Catl, Samsung, SK și Panasonic, precum și producătorul de vehicule electrice Tesla, concurează pentru producția pe scară largă pentru a conduce piața.Din cauza vânzărilor stagnate de vehicule electrice sau a lipsei în curs de vehicule electrice, producătorii de baterii își îndreaptă tot mai mult atenția către bateriile cilindrice de generație următoare, cu o dimensiune de 4680.
Potrivit analiștilor și persoanelor din interiorul industriei, așa-numita baterie de 4680 cu un diametru de 46 milimetri și o lungime de 80 de milimetri este un schimbător de jocuri în industria bateriilor.
În comparație cu modelul tradițional 2170, densitatea energetică a bateriei 4680 va fi crescută de 5 ori, puterea de ieșire va fi crescută de 6 ori, iar gama de conducere a vehiculelor electrice va fi crescută cu cel puțin 20%.
Deși pachetele moi și bateriile prismatice sunt cele mai frecvente tipuri de baterii pentru mulți producători de vehicule electrice, având în vedere avantajele bateriei 4680 cilindrice, unii producători de mașini, inclusiv BMW, General Motors și Stellantis adoptă treptat bateria cilindrică 4680.
Diferența dintre bateria 2170 și bateria mai nouă 4680
Dar există și unele provocări.Cea mai mare provocare poate fi provocarea tehnologică a producției pe scară largă.Aproape toți producătorii majori de baterii, inclusiv Giganții din Coreea de Sud LG New Energy, SK On și Samsung SDI, se străduiesc să producă în masă baterii, dar nicio companie nu a pretins că a obținut acest lucru încă.
LG noi planuri energetice pentru a începe producția în masă din decembrie
După Catl și BYD din China, un oficial de la LG New Energy, a treia cea mai mare companie de baterii din lume, a declarat: "Dacă producția în masă devine o realitate, va schimba regulile jocului. Bateria 4680 este o armă care poate schimba piațadinamică
La începutul acestui an, CEO -ul LG New Energy, Kim Dong Myung, a anunțat că compania intenționează să înceapă producția în masă a bateriilor cilindrice mai mari pentru Tesla încă din august.
Executivii companiei au declarat acum că se așteaptă să înceapă producția în masă de 4680 de baterii din decembrie, care este patru luni mai târziu decât a fost planificat inițial.Dacă va avea succes, LG New Energy va deveni prima companie din lume care a făcut acest lucru.
LG New Energy a declarat că va oferi baterii noi Tesla și alți clienți.Această problemă are o importanță deosebită, deoarece, conform rapoartelor, Tesla lucrează din greu pentru a dezvolta 4680 de baterii pentru vehiculele sale electrice, dar are dificultăți tehnice, inclusiv producția scăzută de produse.
Baterie super-celulă super
În comparație cu bateriile tradiționale existente, bateria 4680 are o eficiență mai mare, o siguranță mai mare și un cost mai mic și, prin urmare, este denumită în mod obișnuit ca o baterie Supercell.
Greutatea bateriei 4680 este de doar 70% până la 80% din pachetele moi similare sau bateriile prismatice, menținând în același timp aceeași densitate energetică, ceea ce înseamnă un interval de conducere mai lung.
Nu necesită un modul separat, permițând un sistem de gestionare a bateriei mai simplă (BMS) și, prin urmare, mai sigur.
Cu toate acestea, persoanele din interiorul industriei spun că fabricarea bateriilor cilindrice care conțin componente cheie, cum ar fi catodii, anodii, electroliții și separatoarele, este o provocare.Analiștii spun că poate dura cel puțin 10 ani pentru ca vehiculele electrice să comercializeze complet 4680 de baterii.
Concurență intensă
Datorită distanței de baterii în stare solidă, producătorii de baterii concurează pentru a dezvolta 4680 de baterii.
Samsung SDI intenționează să înceapă producția în masă de 4680 de baterii față de anul viitor, cu un an mai devreme decât planul inițial din 2026.
Samsung SDI produce în prezent baterii cilindrice 2170 și 1865 pentru smartphone -uri și alte dispozitive electronice mici.
SK On este o filială a SK Innovation, cea mai mare companie de energie din Coreea de Sud, care operează un grup de lucru condus direct de CEO pentru a -și dezvolta propria baterie 4680.
Panasonic Holdings Corp a declarat anterior că va începe producția de 4680 de baterii în acest an, iar acum compania a stabilit 2025 ca anul țintă pentru producția pe scară largă.
Oficialii industriei au declarat că CATL-ul Chinei, cunoscut pentru bateriile sale LPF cu costuri reduse (fosfat de fier de litiu), dezvoltă, de asemenea, bateria 4680.Cu toate acestea, din cauza provocărilor tehnologice, dezvoltarea unei baterii noi poate dura compania mai mult decât concurenții săi.
Insiderii din industrie au spus: „Dacă companiile de baterii sud -coreene preiau conducerea unei noi generații de baterii, vor avea un mare avantaj în atragerea unui număr mare de BMW, Mercedes Benz și alte mașini care folosesc baterii prismatice produse în China