În ciuda performanțelor generale puternice în al doilea trimestru din 2024, Samsung Electronics încă se luptă să facă față pierderilor din activitatea sa de turnătorie wafer.Majoritatea analizelor indică faptul că decalajul dintre Samsung și TSMC se lărgește.În plus, dacă Samsung nu reușește să îmbunătățească randamentul și tehnologia proceselor sale OEM în timp util, dificultățile cu care se confruntă în achiziționarea clienților mari de tehnologie pot duce la o scădere a cotei de piață.
Conform rapoartelor mass -media care menționează predicții din partea departamentelor din industria și valori mobiliare din Coreea de Sud, se preconizează că activitatea de turnătorie a waferului Samsung este de așteptat să se confrunte cu pierderi operaționale de „miliarde de câștiguri coreene” în 2024 (1 trilion de câștiguri coreene este de aproximativ 5,23 miliarde de yuani).În ciuda cererii din ce în ce mai mari de inteligență artificială (AI) și recuperarea pieței de smartphone -uri care a determinat performanța generală a veniturilor Samsung, raportul arată că Samsung se confruntă în continuare cu provocări în achiziționarea clienților majori din OEM.
Samsung a lansat recent raportul financiar al Q2 2024, cu venituri totale de 74,07 trilioane KRW (aproximativ 54,184 miliarde USD), o creștere de la an la an de 23,4%și profit operațional de 10,4 trilioane KRW, o creștere de la an la an a creșterii de la an la an a KRW, o creștere de la an la an a KRW, o creștere de la an la an1462,3%.Deși a fost anunțată performanța departamentului de soluții de dispozitive (DS), nu au fost dezvăluite date detaliate de performanță individuale pentru Wafer Foundry și întreprinderile LSI.
The Korean industry generally believes that Samsung's wafer foundry and system LSI businesses will record losses in the second quarter of 2024. The South Korean securities industry estimates that Samsung's semiconductor business (excluding its memory division) incurred a loss of nearly 300 billion Korean won in thesfert.Samsung Securities prevede că pierderea operațională a diviziei sale de non -memorie va ajunge la 457 de miliarde de câștiguri coreene.
Când vine vorba de performanța afacerii Wafer Foundry, cota de piață a Samsung în 2023 este de doar 11%, în timp ce TSMC este de 61%, cu un decalaj de 50 de puncte procentuale.Quan Yongxuan, șeful departamentului DS al Samsung, a subliniat că performanța îmbunătățită a Samsung în al doilea trimestru din 2024 s -a datorat mediului de piață îmbunătățit, ceea ce implică faptul că problemele existente în activitatea de turnătorie nu au fost rezolvate.
Începând cu 2023, cota de piață a Foundry Wafer Samsung a continuat să scadă, iar majoritatea companiilor de tehnologie mari care intenționează să construiască servere AI au predat comenzi conexe TSMC, care are competitivitatea avansată a procesului.Afacerea de turnătorie a Wafer -ului Intel a încercat odată să conteste poziția lui Samsung, dar, în cele din urmă, a decis să concedieze mai mult de 15% din forța de muncă, implicând peste 17500 de persoane, din cauza extinderii pierderilor.
Potrivit mass -media sud -coreeană, sarcina principală a activității de turnătorie a waferului Samsung este stabilizarea clienților majori.Se raportează că TSMC a crescut recent prețul procesului de 3 nm cu mai mult de 20%.În a doua jumătate a 2024, cererea de procese avansate sub 3 nm de la marile companii de tehnologie este de așteptat să crească.Dacă Samsung poate îmbunătăți randamentul procesului său GAA (complet înconjurat de poartă) 3Nm în timp util, poate crește volumul comenzii și cota de piață prin prețuri competitive.
În plus, Samsung trebuie să-și schimbe structura de vânzări de la câmpul smartphone în câmpul de calcul de înaltă performanță (HPC).Pentru comenzile HPC Chip, Samsung trebuie să utilizeze mai multe tehnologii precum Back Power Network (BSPDN).Samsung intenționează să înceapă producția în masă a procesului său 2Nm în 2025 și poate introduce tehnologia BSPDN în avans pentru a spori competitivitatea.
Samsung a dezvăluit anterior că clienții săi HPC s -au dublat în T2 2024 comparativ cu T2 2023. Cu toate acestea, pentru a -și atinge obiectivul de a crește numărul de clienți de patru ori și venituri de nouă ori până în 2028, Samsung trebuie să -și consolideze în mod activ capacitățile tehnologice.