Conform unui proiect de plan anual de politică economică și fiscală a guvernului japonez, guvernul intenționează să promoveze legislația care să sprijine producția de semiconductori de generație viitoare pentru inteligență artificială (AI) și vehicule electrice.
Această foaie de parcurs pe termen lung este formulată o dată pe an și este un document important care subliniază prioritățile politicii guvernamentale.Este de așteptat să fie finalizat în jurul valorii de 21 iunie.
Proiectul afirmă: "Pentru a consolida lanțul de aprovizionare cu cipuri, vom coopera cu țările și regiunile cu obiective similare pentru promovarea bazelor de producție internă, a resurselor umane și a cercetării și dezvoltării. În special, vom lua în considerare luarea măsurilor legislative necesare pentruProducție pe scară largă de semiconductori de generație următoare ".
Acest document, care va fi lansat în iunie, solicită guvernului să „ia în considerare măsurile legale necesare pentru producția în masă”, potențialul țintă fiind producătorul de semiconductori japonezi Rapidus, care intenționează să înceapă să producă semiconductori 2NM înainte de 2027.
În anii 1980, Japonia a controlat cea mai mare parte a cotei globale de piață a semiconductorilor, dar mai târziu această acțiune a scăzut la cifre unice.Ca o resursă importantă pentru industriile cheie, fabricarea pe scară largă a jetoanelor de ultimă oră în China este considerată o modalitate de a îmbunătăți potențialul de creștere și un factor cheie în securitatea economică.
Dar acesta este și un proiect costisitor, care a determinat alte guverne să ofere sprijin financiar pentru planurile de producție pe scară largă.
Rapidus este de așteptat să necesite 5 trilioane de yeni (aproximativ 32 de miliarde de dolari) pentru a obține producția în masă, dar a primit doar 920 de miliarde de yeni (aproximativ 5,94 miliarde de dolari) în subvenții de cercetare și dezvoltare și o cantitate mică de finanțare din sectorul privat până acum.
În plus față de semiconductor, documentul impune, de asemenea, ca proiectele autonome ale vehiculelor să fie implementate pe drumurile publice în peste 100 de locuri din țară în anul fiscal 2024 și stabilește obiectivul de a redacta și implementa planuri anuale de operare în fiecare oraș, drum, guvern, guvernși județul înainte de anul fiscal 2025. Guvernul japonez speră să atenueze deficitul de șoferi interni de autobuze și camioane prin aceasta.
De asemenea, guvernul japonez speră să colaboreze cu sectorul privat și mediul academic pentru a stabili programe de recalificare regională pentru a îmbunătăți abilitățile liderilor de afaceri, cu un obiectiv de aproximativ 5000 de persoane care participă la program până în 2029.
Proiectul menționează impactul yenului slab, care nu a fost menționat în planul politic din 2023.Proiectul subliniază că yenul slab este un factor de risc care afectează cheltuielile consumatorilor și avertizează că „trebuie să se acorde atenție impactului creșterii prețurilor la import asupra puterii de cumpărare a gospodăriei”.
Primul ministru Fumio Kishida a declarat în cadrul ședinței de politică fiscală din 4 mai: "Scopul este chiar după colț. Vom promova reforme economice și fiscale cuprinzătoare fără ezitare ..."