Conform rapoartelor, persoanele din interiorul industriei prezic că prețul jetoanelor din carbură de siliciu chinezesc (SIC) va scădea cu până la 30% în următorii doi ani.
Acest lucru este atribuit unui număr tot mai mare de producători locali care obțin certificarea vehiculelor electrice și își extind capacitățile de fabricație.Potrivit unor surse, este de așteptat ca componentele furnizorilor chinezi să înceapă să pătrundă pe piața vehiculelor electrice la scară largă până la sfârșitul anului 2025, rupând poziția dominantă a furnizorilor internaționali pe piață.
Producătorii chinezi au început mai târziu decât colegii lor în dezvoltarea SIC și sunt încă în primele etape ale producției de masă SIC.Piața chineză, în special în domeniul vehiculelor electrice, se bazează în continuare pe importuri pentru chipsuri SIC.
Cu toate acestea, impulsul puternic de dezvoltare a SIC în China este de așteptat să schimbe modelul de piață al SIC.Surse spun că Tesla, BYD, Ideal și Xiaomi și -au echipat modelele populare de vehicule electrice cu componente SIC.
Potrivit unor surse, până în 2025, chinezii au făcut ca napolitane epitaxiale SIC să fie suficiente pentru a răspunde cererii interne.
Principalii producători de componente SIC din China includ Tianyue Advanced, Xinlian Integrated și Silan Microelectronics.Potrivit unor surse, aceste companii au obținut o creștere semnificativă a activității lor SIC.
Piața vehiculelor electrice rămâne cea mai mare priză pentru dispozitivele SIC.Surse subliniază că în prima jumătate a anului 2024, costul vehiculelor electrice care utilizează dispozitive SIC va scădea cu 15% până la 20%, iar prețul unitar al SIC a scăzut la un nivel comparabil cu IGBT.
Sursa a adăugat că scăderea prețurilor va face ca componentele SIC să fie mai disponibile pe scară largă, iar până în 2025, când creșterea capacității de producție a waferului de 8 inci crește, prețurile pot scădea cu până la 30%.