NXP Semiconductor (NXP) a lansat previziunile dezamăgitoare de vânzări și câștiguri din trimestrul IV, prețul acțiunilor scăzând în tranzacționarea după ore din cauza încetinii în industria auto.
NXP a declarat într -o declarație că veniturile sale din trimestrul al patrulea vor fi cuprinse între 3 miliarde și 3,2 miliarde de dolari.Excluzând unele proiecte, profitul maxim pe acțiune va ajunge la 3,33 USD.Conform datelor compilate, analiștii se așteaptă ca veniturile companiei să fie de 3,36 miliarde de dolari, iar câștigurile pe acțiune vor fi de 3,62 USD.
Așteptările noastre pentru al patrulea trimestru reflectă o slăbiciune macro mai largă, în special în Europa și America ”, a declarat Kurt Sievers, CEO al NXP”.Suntem concentrați pe gestionarea a ceea ce putem controla pentru a permite NXP să obțină rentabilitate rezistentă și venituri într -un mediu de cerere incert
În al treilea trimestru, vânzările NXP au scăzut cu 5,4%, până la 3,25 miliarde de dolari.Acest lucru este puțin mai mic decât 3,26 miliarde de dolari preconizați.Excluzând anumite articole, câștigurile pe acțiune au scăzut la 3,45 USD, comparativ cu 3,42 USD.
Prețul acțiunilor NXP a scăzut cu 7,1% până la 220,10 dolari în tranzacționarea după ore după anunțarea rezultatelor sale.Stocul s -a închis mai devreme la 236,90 USD.
Producătorii de cipuri care se bazează pe producătorii de mașini s -au luptat în acest an, confruntat cu probleme de inventar în exces și cerere lentă de vehicule electrice care folosesc produsele lor.STMicroelectronica a fost recent pesimistă cu privire la perspectivele sale de vânzare pentru primul trimestru, în timp ce producătorul de cipuri din SUA Texas Instruments (TI) a declarat în octombrie că cipurile auto sunt încă afectate de excesul de inventar.
Voința consumatorilor de a achiziționa vehicule electrice nu este ridicată, iar producătorii de mașini europene se străduiesc să concureze cu alternative ieftine de vehicule electrice din China.China și -a extins, de asemenea, piața internă de semiconductori, iar Comisia Europeană a avertizat anterior că producătorii de cipuri din regiune riscă să piardă o cotă de piață semnificativă.
Producătorii de mașini chineze se confruntă, de asemenea, cu restricții crescânde în Europa.Recent, UE a impus tarife mai mari vehiculelor electrice produse în China, exacerbând tensiunile.Producătorii de mașini din UE au declarat că acest lucru le poate dăuna vânzărilor în China.
Perspectivele anuale globale pentru vehiculele electrice urmează să -și reducă prognoza de vânzări cu 14% până în 2026 față de un an în urmă.Câțiva dintre cei mai mari producători de mașini din lume, inclusiv Volkswagen Group și Mercedes Benz Group, și -au redus recent țintele.