Noua mașină internă care face forța „Weixiaoli” dezvoltă în mod activ chipsuri de conducere inteligente auto-dezvoltate.Recent, a fost raportat că cipul de conducere inteligent de auto-dezvoltat „Shenji NX9031” a fost înregistrat, iar persoanele din interior au dezvăluit că „este testat în prezent”.Potrivit planului, Shenji 9031 va fi instalat pentru prima dată pe emblema NIO Sedan ET9 în primul sfert din 2025.
În plus, „Apollo Go” de la Baidu a aprins recent o nebunie care provin pe site -urile web fără șofer, iar cipul AI Chip Kunlun din spatele ei se zvonea că este fabricat de cea mai avansată turnătorie în loc de Samsung.
Insiderii din industrie au dezvăluit că producția de cipuri de conducere inteligentă implică mai multe etape cheie, cum ar fi proiectarea cipurilor, proiectarea stratului fizic, pregătirea producției, fabricarea cipurilor, testarea și validarea.După ce cipul este produs, trebuie să fie supus testării și verificării, ceea ce este un volum de muncă uriaș.Prin urmare, pe lângă echipa fabricii de mașini în sine, se va baza și pe cooperarea fondatorilor ASIC și Wafer.
Luând ca exemplu cipul FSD al lui Tesla, primul ansamblu de cipuri a fost finalizat la sfârșitul anului 2017, dar abia în martie 2019 a început să fie instalat, timp în care a suferit multiple modificări și teste.În plus, recent, Apollo Go de la Baidu folosește cel de-al doilea nucleu Kunlun din a doua generație a cipului AI auto-dezvoltat, care a fost verificat și modificat de mai mulți ani.
Primele două generații de chipsuri Kunlun au fost construite cu asistența Samsung Wafer Foundry, fabricată la 14, respectiv 7nm;Cu toate acestea, reprezentantul legal a dezvăluit că următoarea generație de jetoane cu 5 nanometri va fi produsă cu asistența celor mai avansați producători de turnătorie de wafer din punct de vedere tehnologic.Cipul ADAS al automobilului ideal este operat de Shixin KY și fabricat folosind procesul avansat N5A.
Raportul afirmă că costul mediu de dezvoltare al jetoanelor de conducere inteligente auto-dezvoltate este extrem de mare.Luând ca exemplu cipul Kunlun 7Nm, costul de dezvoltare a atins 297 de milioane de dolari SUA (2,16 miliarde de yuani).Costul de dezvoltare al ADA -urilor ideale de 5 NM, Cruise General și Nio Shenji NX9031 au ajuns la 540 de milioane de dolari SUA (3.928 miliarde de yuani).
Conform rapoartelor anterioare, pe lângă NIO, Xiaopeng accelerează și dezvoltarea propriilor sale jetoane de conducere inteligentă.Conform rapoartelor, cipul de conducere inteligent auto-dezvoltat al Xiaopeng Motors a fost trimis pentru producția de cipuri și este de așteptat să se întoarcă în august.Xiaopeng construiește o echipă de cipuri din 2020, iar unii din interiorul industriei spun că ritmul de producție a cipurilor de cip de conducere inteligent al Xiaopeng este similar cu cel al lui NIO.
În ceea ce privește cipurile auto-dezvoltate, timpul ideal de aspect este relativ târziu, dar, în același timp, investițiile crește și cu numele codului de proiect al CIP „Schumacher”.Potrivit unor surse informate, „Schumacher” va finaliza, de asemenea, producția în cursul anului pentru a obține mai multe descoperiri în domeniul conducerii inteligente.